Pillerreklam är oacceptabel

Pillerreklam är oacceptabel

som är Socialminister dömer ut apoteken och butikers försäljning av till som oacceptabel. Göran Hägglund efterlyser även en bred informationskampanj till ungdomar om risker, och en mer ansvarstagande läkemedels- reklam.

Enligt en enkätundersökning som tidningen SvD genomförde vid visade det att drygt 15 procent av flickorna i åldern 14–16 år tog receptfria dagligen eller flera gånger i veckan. Enkäten har nu överlämnats till Läkemedelsverket och ingår i myndighetens snabbutredning av frågan. Läs även det vi skrivit tidigare om detta ämne här.

En kommentar till Pillerreklam är oacceptabel

  1. navigeramera skriver:

    Är det inte så att man i butiker såsom Ica, Hemköp etc. inte får handla receptfria läkemedel om du är under 18 år. Däremot får man köpa massa receptfria läkemedel på apoteket… Det låter lite bakvänt tycker jag!?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *