Trippelvaccinbluffen

Trippelvaccinbluffen

År 1998 släpptes en studie som skrämde många föräldrar, i den framkom det nämligen att gjorde att barn blev autistiska. Nu har det dock uppdagats att det var en bluff. I Sverige så sjönk antalet vaccinerade barn från 97 till 88 procent efter det att bluffrapporten publicerats 1998.

Tidsskriften som publicerade rapporten drog tillbaka den redan 2004 och beklagade att den publicerats. Det är () som nu för några dagar sedan uppdagat att hela rapporten var en bluff.

var ansvarig för bluffrapporten och har sedan förra året fått sin läkarlicens indragen. Andra som skrivit om detta är Aftonbladet, Dagens Medicin, BMJ, SvD, SR, DN eller OmVård.

En kommentar till Trippelvaccinbluffen

  1. […] även det vi skrivit tidigare om trippelvaccinbluffen eller DN (Karin […]

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *